mysig ridtur, måste göras om !

Var som ett tag sedan jag bloggade så tänkte göra ett inlägg  nuu ;)

Igår var jag ute och red en långsväng med pappa. Jag red Bonita och han red Kalle, men kunde inte rida hela vägen så fick leda henne också.
Vi red förbi rävfarmen och en bit efter vägen där innan vi stannade och satte oss ner och fikade eftersom pappa hade tagit med en väska med varm choklad och kakor.
Haha Bonita har ju det bästa tålamodet att vänta..
Hon stod och trampade runt och ville äta av mina kakor, och buffade och höll på att svamla medan vi fikade..
Sedan när jag skulle dricka av den varma chokladen så buffade hon just då på mig så jag fick nästan halva chokladen på mig, den busungen.

Sedan när vi red hemåt så var hon så himla pigg, hon ville bara springa och springa. Så då travade vi ett tag innan pappa fattade galopp och galopperade iväg, och då ville hon såklart också galopera med så jag lät henne göra det ett tag till jag travade fram till dom och satt av.
Sedan promenerade jag hela vägen hem.

Vi var ungefär ute i 2timmar och red.
Var himla mysigt att rida en långtur med pappa och hästarna ! Vi måste göra om det♥

Sedan idag har varit chill, har inte varit så jobbiga lektioner.
Ska nog baka snart eller vara med någon, eller båda ;)
Nää, nu läsa lite.



Fina hestar vi har ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0