Min söta lilla Bonita ♥♥♥♥♥♥

Kom nyss in efter att ha ridit och gosat och gått med Bonita och mamii följde ju med.
Kunde ju inte rida hela tiden eftersom hon är unghäst och ska ridas in och är inte van vid tyngd på ryggen så fick sätta mig försiktigt upp, först ligga på mage, sedan dra över benet försiktigt och sedan sätta mig upp i sadeln.
Men allra först gick vi bara med henne ganska långt så hon skulle vänja sig vid sadeln innan jag försiktigt satte mig upp.
Hon reagerade inte så värst mycket när jag red, gick bara lite saktare eftersom det var tyngre med mig på ryggen men annars gjorde hon inget :)
Red inte så länge eftesom hon inte är van, kanske 7-10 minuter och hoppade upp och på  2 ggr ;)
Det gick suuuper :D :D ♥

Nu ska jag ringa dendära  Sanna och umgåås med henne igen :D

Fick tyvärr inga bilder på henne idag för det snöade ute och bilderna blev jätte dåliga då :'(

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hon har haft ryttare på ryggen förut. Kan ju bara tillägga det innan folk börjar ojja sig över att vi går för fort fram. Detta var ju mest en påminnelse för henne. Sen måste hon ju få muskler och lite styrka innan man kan rida mer.

2012-01-12 @ 23:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0