godnatt

Ska egentligen sova nu men kunde inte låta bli att skriva ett snabbt inlägg om dagen ;)

När jag kom hem först från skolan så for jag ut och red på Kalle. Red mot garaget och tänkte rida efter cykel och gå vägen, men det var så halt när man skulle över stora vägen så jag struntade i det och red istället kossvägen.
Efter den vägen tog jag en ganska lång galopp, han var inte så lugn i galoppen måste jag säga. Men annars gick det bra.
Sedan skrittade jag hemåt på vyönivägen och svängde in på ett ställe var jag travade lite i djupsnön. Det gick super och travade på långa tyglar.
Sedan skrittade jag resten av biten hem..
Kan säga att ridturen gick bra och var lite lagom cracy, fast han stack i galoppen.

Sedan när jag hade borstat av honom och lett honom till hagen hämtade jag in Bonita i garaget.
Där stod jag och borstade och pysslade lite om henne till mamma kom och vi började "fixa" hennes svans.
Alltså, vi tog hinkar med vatten och satte sedan svansen i vattnet för att få bort det frusna isbajset som hon hade hängandes i svansen, när hon varit dålig i magen.
Vi tog också med svampar på benen eftersom dom också hade blivit bajsiga.
Sedan borstade vi henne så hon blev nästan helt torr innan mamma lindade svansen.

Sen sadlade jag och tränsade henne och vi gick mot mommo.
Hon var väldigt pigg och gjorde några halvstegringar, halvbockningar och ville trava hela tiden.
sedan när vi var framme hos mommo så gick mamma in och hämtade barnen och jag väntade ute med Bonita.  Sedan på hemåt vägen red Milea och Elvina som turades om att rida.

När vi kom hem så tog vi in henne i stallet och jag och mamma borstade henne helt torr innan jag ledde ut henne i hagen.

Sen har jag bakat lite bröd och varit med Sanniiiz ett tag.

Nää, nu sverige måste jag sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0