wonderful horses !:D

Hejj, har inte haft tid att blogga under hela dagen men nu slänger jag in ett inlägg.. :)

Har nyss gräddat bröden som jag bakade och innan det var jag till hästarna och fixade dom för natten.
Har också hunnit rida båda hästarna idag.

Kalle tog jag först en sväng med och det gick super, han var bara lite pigg men det gick ändå bra.
Började med att borsta av honom och kratsade sedan hovarna tills jag sadlade och tränsade.
Red sedan upp vid dagis och sedan ner vid Agneta vägen, sedan red jag upp mot badstranden, fast man kunde inte komma hela vägen dit ner för det var plogat en stor snövall mitt i vägen så var bara att vända.
Efter det red jag upp mot littis och plumsade lite där med honom,..
Travade en hel del med honom faktiskt :)
Gick som sagt super den här gången också ;)

Efter jag ridit Kalle hämtade jag Bonita och borstade av henne, kratsade hovarna, sadlade, tränsade och for sedan och red.
Hon tjorvade på ett ställe och ville inte gå dit vars hon skulle, men till slut fick jag fram henne och sedan tjorvade hon inge mer.
Red upp vid Agneta vägen och ner sedan vid dagis eftersom det blir ganska tungt för henne att bära mig långt när hon inte har så mycket ryggmuskler ännu ;)
Var jätte kul faktiskt, är så kul att rida shettisar igen :)
Och som sagt gick det bra att rida henne också :)

Nu ska jag träna lite (situps, armhävningar, cykla osv) och få ännu mer träningvärk i magen. och sedan sova..



Love yaah !♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0