Karios quiz

Nu skriver jag ett inlägg om den sista hästen som är Kalle eller den sista hästen jag har kvar att skriva om ;)

Kalle ( Karios Quiz) är av rasen engelskfullblod. Han är ungerfär 1,57 i manken.
Han har brun päls och svart man och svans.

Kalle är väldigt trevlig i markarbete och är inte en sådan som springer över en. Jag tycker personligen att han är väldigt duktig i markarbete.
I frihetsdressyr så är han duktigt och lika så i longering. Han är väldigt snäll när man borstar honom och har aldrig sparkat eller bitit någon av oss som äger honom nu.
Fånga in honom i hagen är ganska lätt. Men ibland är han lite busig av sig och springer iväg när man kommer fram till honomm han kanske gör det 1-2 gånger men sedan lessnar han och man kan ta honom hur lätt som helst.



Att rida Kalle är mysigt och han är fin att rida.
I dressyren är Kalle super duktigt och går fint och så. Fast det är ganska svårt att få honom att gå i form tycker jag då.
Han gillar inte att man drar för mycket. Ger man honom lång tygel går han ibland i form utan att man gör något.
Hoppningen är väll inte Kalles bästa ämne.Man får inte hoppa honom så mycket för när han var föl var det någon häst som sparkade honom i benet så han har en skada där som inte klarar allt för mycket belastning.
Men jag har hoppat honom en gång och jag tycker att de gick bra. Han hoppde fint och hade en ganska bra hopp teknik.
Han är inte så speciellt rädd utan sig, han blir nästan inte rädd för något.
Kalles trav och galopp är fina båda två tycker jag. När man rider barbacka på honom och ska trava så skumpar man nästan ingenting för hans trav är så lugn eller bra om man kan säga så.
Kalles rygg är väldigt skön att rida barbacaka på.
Han är väll inte lika mycket framåt som Ronja men han är framåt och gillar att springa.
Han är en bra nybörjar häst om man bara vill trava och skritta för då är han super snäll, fast han är ju snäll i galoppen också men.

Saker som Kalle gillar.

Kalle gillar äpple och maten vi ger han på kvällen.
Han gillar också när man borstar och håller på med honom.
Kalle gillar väll väldigt mycket, kan inte säga precis allt han gillar men det där vad lite som han gillar. Kom tyvärr inte på något mer nu.

Jag hade aldrig velat sälja Kalle. Han är så speciell på sitt sätt och de känns som att man kan lita på honom i allt.
Han är som en hund, man kan släppa honom lös men han går ändå ingenstans.
Jag älskar Kalle exakt som han är !


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0