Min älskade fina häst!

Såg nyss filmen Top Gun och den var den bästa filmen jag sett på länge. Rekomenderar den till 10000000000000000% av 10%. Den var faktiskt super bra och blev helt kär i Tom Cruise, så snygg han är ♥
Satt här  och grät faktiskt en hel del till filmen eftersom den var ganska sorlig.. Men super bra var den iallafall, ni MÅSTE se den :D


Innan det var jag och red på Ronja i skogen och sen lite på byn. Red 4kilometers sträckan i skogen, travade mest där men tog även en galopp.
När jag travade bland alla träd och sånt så stod det typ helt plötsligt en ren framför oss och jag blev ganska rädd men Ronja hon brydde sig inte ett dugg, skönt det är med en häst som inte blir rädd för något typ ;)
Men iallafall, efter det så red jag runt skolan,sedan till den där ängen vid Jacob och sedan skrittade jag hemåt.
Hon stannade och typ "vägrade gå" på 2 ställen men bara jag tryckte hårt med skänklarna så gick hon. Hon brukar annars inte gå alls, fast man trycker jätte hårt med skänklarna så står hon bara still, man brukar måsta hoppa av henne och leda henne en bit dit vars man ska gå. Men idag behövde jag inte det :thumbup:
Allting gick prima och det var så himla kul, älskar dig hästen ! ♥♥
Sen innan jag for och red så gjorde ja gen inbakad fläta i hennes svans som blev lagom snygg, eller inte så värst men den dög :P


Har fått mindre roliga besked. Idag var den sista ridturen på Ronja för mig. För dom som ska hämta Ronja kommer på förmiddagen, alltså mellan morgon till 12. Inte kul, men ska gosa extra med henne innan hon far.
Kommer sakna henne grymt mycket, så mycket att inte ens ord kan beskriva det !


Just nu gör jag inte så mycket. Sitter och skypar med Alva bara och ska kanske lägga mig snart ;)
Ojj, det här blev ju ganska långt, hoppas ni orkar läsa det..




Kommer sakna dig så himla mycket, älskar dig mest Ronja Launcher !♥

Kommentarer
Postat av: Alva

kommer oxå sakna ronja svin mycket!<3:) Träkigt att hon ska åka, jag fick inte ens säga hejdåå, eller jag hann inte!:"((<3333☻

2011-12-16 @ 22:20:26
URL: http://crazyalva.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv: Carro baby, det är du som är sötnos! :D <3

2011-12-18 @ 17:23:29
URL: http://nnnatti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men min lilla bäjb!! Å vad kul att få se henne på lite bilder. Saknar henne så mycket, eftersom jag själv har ägt henne en gång.. Om jag visste att hon var till salu så skulle jag köpa tillbaka henne direkt! Kram :)

2012-01-05 @ 11:05:07
URL: http://dundertei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0