Aerobic dancer ! <3

Abbe (Aerobic dancer) var 22 år.. Han var svart med svart man och ett tecken i pannan som jag inte kommer ihåg.
Han var 1,48 cm i manken.

Abbe var väldigt snäll i allt ! När man bortstade honom  så stod han bara där och gjorde inget, samma när man skulle fånga honom..
Fast ibland var han lite busig och sprang iväg när man skulle ta fast honom de sötisen.
När man longerade honom så var lite busig och bockade lite här och där..

I ridningen var Abbe en ängel ! Han kunde massor av saker och var jätte fin att rida.
Men ibland kunde han hoppa till för små saker men de gör gjorde inget, för man var ofta beredd..
Galoppen var jätte skön och ibland när man red honom var han jätte pigg på tillbaka vägen.
Då lät jag ofta honom galoppera och de var jätte kul.
Han var duktig på dressyr ovh hoppning.
Han har hoppat som högst 1,49 en cm längre än honom själv och då är man duktig !

Den 24/2 var den sorgligaste dagen i mitt liv !
Abbe blev sjuk, några dagar innnan och fick fång.
Men de var ingen vanlig fång,det var överbelastig fång och han hade hög feber.
Mamma var borta när han först blev halt trodde jag och pappa, men de var överbelasting fång..
När mamma kom hem ringde vi veterinären och hon sa att om han inte var bättre nästa dag så fanns de inget att göra utan att avliva honom.
Vi fick några sprutor som man skulle ge när han hade så ont.
Vi gav dom och nästa dag var han sämre så då blev de himlen för honom.
Abbe som vanligt vis var rädd om sitt huvud brydde sig inte nu hur mycket man rörde i det.
Han la till och med sitt huvud i mammas famn.
För att få ut honom från stallet så behövdes de en där bak som puttade en som drog och en som lyfte benen, så dålig var han...

Saknar Abbe hemskt mycket och tänker på honom varje dag ! <3
Jag älskar dig gubben och kommer alltid göra det !!! <3



Pusssen!!!<3


Kommentarer
Postat av: alva

Naaw,saknar också abbe♥ Kommer ihåg alla roliga minnen med han.Typ då när jag skulle trava på han först gången, hahah du filmade de ju !<3

Han är ju bara bäst!<3 ♥Lovve yaaah abbe <3

2011-08-01 @ 17:31:08
URL: http://crazyalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0